Sergi Ruiz i Alonso (1973), actual regidor i portaveu del Grup Municipal Compromís de l’Ajuntament de Foios, ha presentat la seua candidatura a l’alcaldia en el procés de primàries de Compromís. Des de 1999, ha exercit la responsabilitat del govern (regidor de cultura amb el Bloc de 1999 a 2003 i fins 2005) i des d’aleshores també de l’oposició. De nou, encapçala la candidatura per tal de continuar guanyant la confiança dels foiers i foieres assolida amb el millor resultat per a Compromís per Foios de les darreres eleccions municipals.

Sergi explica que “en esta decisió ha estat fonamental la certesa que no em trobaré a soles, sinó que el projecte polític que representa Compromís s’assenta en el treball col•lectiu i la dedicació de tot un grup de persones bolcades en fer de Foios un poble pròsper i solidari.”

En opinió del candidat “El Partit Popular està esgotat, sense projecte que oferir i desunit, incapaç de fer front als reptes que planteja una ciutadania desencantada. Estic convençut que hi haurà canvi polític en el municipi i també en la Generalitat, però la pròxima legislatura serà complexa, el govern que isca de les urnes haurà de comptar amb un projecte clar i il•lusionant capaç de transformar el que ara són incerteses en oportunitats per a tots i totes, i haurà d’estar decidit a fer front als atacs contra l’autonomia municipal i les restriccions pressupostàries que volen buidar de contingut els serveis que presten els ajuntaments en tant que administració més pròxima al ciutadà.”

El regidor recorda que “durant els últims anys hem sigut la veritable oposició, i hem exercit este paper de manera raonable, honesta i constructiva, obrint-nos sempre a la col•laboració amb altres forces polítiques. Esta és la nostra principal virtut, la capacitat de llançar idees, compartir propostes i posar-nos d’acord per arribar a compromisos en benefici de la ciutadania. Tots sabem que en la propera legislatura no hi haurà majories absolutes i la cooperació serà el principal instrument de govern.

Ens il·lusiona amb la idea que “hem demostrat que som gent en qui confiar, amb les idees clares i mai no hem anteposat els interessos de partit als del municipi. Compromís mai no ha estat un partit clàssic i això ens situa en una posició immillorable per acceptar el repte que ens llança la ciutadania exigint mecanismes de participació que els tinguen en compte en els processos de decisió democràtica.”
Finalment, diu estar disposat a oferir “la meua experiència al servei d’un projecte de regeneració democràtica, que retorne la credibilitat a la política i que situe els ciutadans de Foios en el centre de les decisions.”