Hem programat una nova data de les Jornades Municipals obertes a la ciutadania de Foios.

Aquesta vegada, us presentarem l’economía del bé comú, un model associatiu i solidari que s’està aplicant amb èxit al municipi de Muro d’Alcoi (El Comptat). L’alcalde, En Rafael Climent ens explicarà els principis d’aquest model, basats en l’humanisme de tall clàssic i en el sentit comú que pretenen ser una superació dels sistemes econòmics fracassats (comunisme) i dels vigents (economia de mercat) donat els índexs de desequilibri i injustícia que generen a la nostra societat ben visibles, ara més que mai, arran de la crisi.

Aquests principis, representen valors humans com ara confiança, honestedat, responsabilitat, cooperació, solidaritat, generositat i compassió. Les empreses que s’acullen a aquests principis han de poder obtenir beneficis legals que les facen capdavanteres respecte de les regides pels valors associats al lucre econòmic.

L’economia actual mesura l’èxit econòmic amb els beneficis. Aquestes mesures deixen de banda els éssers humans i el medi natural: no diuen res sobre si hi ha guerra, si el sistema polític és una dictadura, si exhaurim els recursos del medi natural, si es respecten els drets humans, etc. De la mateixa forma, d’una empresa no sabem res sobre les condicions dels seus treballadors, o de l’impacte de la seua activitat sobre el medi ambient.

El balanç del bé comú mesura com una empresa viu la dignitat humana, la solidaritat, la justícia social, la sostenibilitat ecològica, la pràctica democràtica amb els treballadors, els proveïdors i clients, etc.
En definitiva, un nou model econòmic i social per als nous temps on cal una regeneració urgent d’una societat malauradament injusta que fomenta la desigualdat.

Desitgem siga del vostre interès, vingueu i participeu en el col·loqui posterior.
Us esperem!!